Det lyder næsten for godt til at være sandt, og i flere tilfælde er det desværre også korrekt.
Her vil ”farvet rådgivning” være mere rammende.

Mange virksomheder gemmer sig bag den uvildige rådgivning for bare at sælge det ene eller de par produkter fra virksomheder, som de har en samarbjedsaftale med.
Det er farvet rådgivning. Især hvis man er blevet skudt i skoen, at vi undersøger ”markedet” for dig kære kunde.

For at være uvildig, så skal du helt uden farve kunne rådgive en potentiel køber ud fra købers behov og ønsker. Alt fra pris til service og alt det imellem skal rådgiveren kunne tage stilling til uden, at køber bliver skubbet i et specifikt produkts retning.
Er det svært? Ja.

Langt de fleste rådgivere er også sælgere. Derfor vil de som regel være påvirket af bonusser, konkurrencer og mål, når de skal ”rådgive” en kunde. Dette mudrer rådgivningen, og kunden får som oftest tilbudt det produkt, der passer sælger bedst. Det er øv, hvis man var stillet i udsigt at få en god rådgivning.

Den uvildige rådgivning er en balancegang – en line, som er svær at balancere på.
Det kræver, at man tør give rådgivning for rådgivningens skyld. Dette værende uden at gå på kompromis med de produkter, som man tilbyder køber.

I Smart Advisor er vi bundærlige. Det vinder vi ikke på i dag eller i morgen, men om nogle år, så vil det komme tilbage til Smart Advisor ligesom karma. Vi tilbyder ikke vores medlemmer produkter, som ikke kan betragtes som en fordel for vores medlemmer at skifte til.
Til gengæld arbejder vi stenhårdt for, at vi har så mange samarbejdspartnere for vores medlemmer som muligt, og at vi igennem dem kan tilbyde vores medlemmer så fordelagtige produkter som muligt.

Jo flere medlemmer, desto bedre aftaler kan vi handle hjem.
Så meld dig allerede ind i dag –  Det koster ikke noget.

Rasmus Amdi Carlsen

Rasmus Amdi Carlsen

CEO

Modtag gratis sparetips