Det er ikke unormalt at blive tilbudt at samle sine produkter hos én leverandør. Det kan være at samle sine energiløsninger et sted, eller samle tv, telefoni og internet hos en udbyder.

Ofte kan man opnå en større rabat ved det enkelte selskab, hvis man samler flere produkter. 

Men giver det mening for dig som kunde? Får du en større rabat ved at samle tingene fremfor at have forskellige udbydere?

Hvorfor laver virksomheder samlerabatter?

For virksomhederne er det en mulighed for at lave ”nemme” salg. Ofte vil man som virksomhed vurdere, at det er nemmere at sælge et ekstra produkt til en nuværende kunde fremfor, at skulle sælge et produkt til en helt ny kunde.

Derfor kan det godt svare sig at gøre produkt nr. 2 fx 10% billigere. En ting som en virksomhed aldrig vil sige er, at jo mere kunden køber hos dig, desto sværere kan det være for den enkelte kunde at regne ud, hvad man betaler for hvad, og hvor meget produkterne ændrer sig, hvis man fjerner et produkt igen?

Vinder man som forbruger på samlerabatter?

Det er en båd-og-situation. I nogle tilfælde kan man som forbruger godt vinde på samlerabatter. Men mange gange er det ikke tilfældet. Har man en løsning, som involverer en form for samlerabat, så bliver man ofte også ”blind” for bedre løsninger. 

Det kan betyde, at man i værste fald enten får for lidt for sine penge, eller betaler for meget for sin løsning.

Samlerabatter galt eller genialt?

I de fleste tilfælde kan vi se, at det er virksomhederne, som vinder på disse aftaler. Vi anbefaler derfor, at man undersøger sine abonnementsprodukter separat, og finder en løsning ud fra behov. Når man så har en løsning, som måske er fordelt ved flere udbydere, så kan man se, om en virksomhed kan samle det hele til en bedre pris.

På den måde kan man sikre, at man får den bedste løsning til den bedste pris!

Husk du på vores side kan finde prissammenlignere for både telefoni, internet og A-kasser. Så slipper du får at besøge flere hundrede hjemmesider.

Modtag gratis sparetips