Cookiepolitik

  1. Introduktion

    1. Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
      Cookies
    2. Smart Advisor anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
      Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering
      Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
  1. Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:
    1. Analytics

Privatlivspolitik

  1. Generelt
    1. Denne hjemmeside er ejet af TIGAR17 IVS. Vores persondatapolitik er for, at sikre du ved hvordan og hvad vi bruger dine oplysninger til. Vi opfordrer derfor alle til, at læse vores politikker.
  2. Hvem er vi
    1. Smart Advisor er en del af TIGAR17. Vi er et uvildigt rådgivningsfirma indenfor valg af abonnementsprodukter.
  3. Vores forretningsmodel
    1. Vi er en uafhængig sammenligningstjeneste. Som kan hjælpe dig med at finde løsninger indenfor el, gas, telefoni, bredbånd og a-kasser. Vi samarbejder med nogle nøje udvalgte virksomheder indenfor disse produkter.
    2. Du kan oprette dig, som kunde hos nogle af vores samarbejdspartnere via vores prissammenligner. Hvis du opretter dig via vores hjemmeside, facebook eller et lead. Så ringer vi til dig med henblik på, at markedsfører og sælge produkter fra vores samarbejdspartnere.
    3. E-mail vi kan også sende dig markedsføringsmateriale via E-mail såfremt du ønsker det.
    4. Vi modtager betaling fra vores samarbejdspartnere såfremt du skifter til dem via vores hjemmeside, opkald eller link i mail.
  4. Hvad samler vi af info?
      • Når du besøger og anvender vores hjemmeside henter vi forskellige oplysninger. Hvis du opretter dig som medlem, så indhenter vi følgende:
        • Dit navn
        • Din e-mailadresse
        • Dit telefon nr.
        • Din fødselsdag
        • Din by
        • Din Adresse
    1. Rådgivning
      • Når du ønsker at benytte et tilbud fra en af vores samarbejdspartnere, så beder vi dig om nogle forskellige oplysninger for, at kunne give dig tilbuddet. Oplysningerne kan variere fra partner til partner. Vi gemmer dog ikke yderligere oplysninger end tidligere nævnt.
    1. Promovering
      • Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, så sender vi dig løbende mails med indhold om vores services.
    1. Feedback
      • I nogle tilfælde kan vi godt finde på, at spørge dig om feedback så vi kan forbedrer din oplevelse af, at benytte vores services.
  1. Informationer vi indsamler fra tredjeparter
    1. Vi indsamler i nogle tilfælde dine oplysninger hos tredjeparter. Da vores forretningsmodel er bygget op på, at vi modtager en provision når du som medlem vælger en partner gennem os. Derfor modtager vi data fra samarbejdspartnere, så vi kan se om du har valgt et tilbud gennem os.
    2. Vi køber i nogle tilfælde også leads via afffiliate partnere og Facebook.
  2. Behandlingsgrundlag
    1. Vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med Persondataforordningen (EU) 2016/679. Det betyder, at alle oplysninger, som vi indsamler eller modtager om dig, behandles efter de behandlingsgrundlag, der findes i forordningen. Afhængig af, hvilket produkt du kigger på, og dermed hvilke informationer vi indsamler, kan behandlingsgrundlaget variere.
    2. Som udgangspunkt behandler vi dine oplysninger på baggrund af en aftale mellem dig og os, når du opretter dig som bruger og godkender vores Persondatapolitik, jf. Persondataforordningens artikel 6(1)(b).
    3. Informationer som ikke er nødvendige for oprettelsen af dig, indsamler vi typisk, fordi det er nødvendigt for, at du senere kan indgå en aftale med en Produktudbyder, jf. Persondataforordningens artikel 6(1)(b) og (f).
    4. I forbindelse med markedsføringen er vores behandlingsgrundlag altid dit specifikke samtykke, jf. Persondataforordningens artikel 6(1)(a) og markedsføringslovens § 10, stk. 1. Samtykke gælder ligeledes, når vi behandler dine følsomme oplysninger, jf. Persondataforordningens artikel 9(2)(a).
    5. Herudover er vi underlagt en række lovkrav, som kan gøre det nødvendigt for os at behandle dine oplysninger for at opfylde loven, fx bogføringsloven, jf. Persondataforordningens artikel 6(1)(c).
    6. Endelig forbeholder vi os til hver en tid at behandle sine oplysninger i det omfang det er nødvendigt for, at vi kan varetage vores interesser i en juridisk tvist, jf. Persondataforordningens artikel 6(1)(f) og artikel 9(2)(f).
  3. Sikkerhed
      • Vi opbevarer dine informationer på GDPR godkendte servere. Her benytter vi databehandlere, som ses nedenunder:
      • Google Analytics opbevarer vi oplysinger om brugeradfærd, lokation, ip-adresse.
      • Adversus – navn, tlf, mail, adresse, notater.
      • Mailchimp – navn og mail adresse
      • Webhosting.dk – opbevarer vi ip adresse
  1. Opbevaringstid
    1. Vi opbevarer dine data indtil de ikke længere er nødvendige for os at behandle. I visse situationer, kan det være vanskeligt på forhånd at give en nøjagtig tidsramme, men nedenstående afsnit viser vores ramme for behandlingstiden af dine oplysninger.
    2. Personoplysninger
      • Opbevares til du har været inaktiv i 2 år.
    1. Markedsføringssamtykke:
      • Opbevares indtil afmelding
    1. Oplysninger givet i forbindelse med rådgivning
      • Opbevares anonymt i op til 5 år for statistik
    1. Henvendelser
      • Opbevares til endt behandling.
  1. Deling af dine oplysninger
    1. Vi deler dine oplysninger med tredjeparter, når det er nødvendigt for at give dig vores service. Ved tredjeparter forstås følgende:
      • Produktudbydere
      • Sikkerhedsgodkendte databehandlere, som hjælper os.
    1. Hvis du indgår en aftale med en af vores samarbejdspartnere om køb af en service eller produkt fra dem. Så vil deres brug af dine oplysninger være under deres egen persondatapolitik. Vi anbefaler derfor at du læser deres politikker.
    2. Vi deler også dine oplysninger med tredjeparter hvis loven kræver det, eller det er nødvendigt i en juridisk tvist.
  1. Dine rettigheder
    1. Du har altid mulighed for at få indsigt i de oplysninger, som vi har på dig. Her kan du henvende dig til: [email protected]. Her kan du også bede om at få slettet dine oplysninger.
    2. Ønsker du at klage over behandlingen af dine oplysninger, så kan du rette henvendelse til [email protected]
  2. Ændringer
    1. Vi forbeholder os retten til at ændre vores privatlivs- og cookie politikker. I tilfælde af væsentlige ændringer informeres du via mail.
Modtag gratis sparetips